Openingstijden: 08:00 tot 17:00u


Spreekuur op afspraak

  • Vanaf 08:30u
  • Zorgvragen

    Let op!

    Meldt u aan bij patient portaal!! Zie rechts boven.

    Er zijn meerdere mogelijkheden om uw medische zorgvraag of controle te bespreken. Vaak kunt u eenvoudige medische klachten zelf oplossen door de website van het Nederlands Huisartsengenootschap www.thuisarts.nl te raadplegen, daar vindt u veel informatie over veelvoorkomende klachten.

    Wilt u persoonlijk contact met de huisarts, praktijkondersteuner of assistente, dan zijn er diverse opties:

    • een afspraak voor de spreekuren van de huisarts, praktijk ondersteuners of assistente
    • een visite van de huisarts aan huis
    • het telefonisch spreekuur
    • een consult per mail via patiëntenportaal

    Hieronder lichten we alle mogelijkheden nader toe. Mocht u het antwoord op uw vraag niet kunnen vinden, neem dan zeker contact op met onze praktijk.

    www.thuisarts.nl

    De website www.thuisarts.nl geeft antwoord op vragen over gezondheid en ziekten.
    U vindt er betrouwbare informatie in begrijpelijke taal. Huisartsen gebruiken deze website om uitleg te geven aan hun patiënten. Wanneer u klachten heeft of vragen over uw gezondheid, zoekt u waarschijnlijk informatie op internet. Huisartsen vinden het belangrijk dat u op die momenten betrouwbare informatie krijgt en ook zonder reclames. Dat is de reden waarom huisartsen deze website hebben samengesteld. Vóór, tijdens en na uw bezoek aan de huisarts vindt u daar altijd informatie waar u op kunt vertrouwen.

    Lees meer

    Maak een afspraak

    Voor een spreekuurconsult staat 10 minuten gepland. Het is belangrijk om vooraf goed in beeld te hebben welke hulpvraag bij uw klacht hoort. De assistente zal u vragen naar de aard van uw klacht en kan op die manier de spreekuren zorgvuldig inplannen. Als u bezwaar heeft om de klacht met de assistente te delen, kunt u dat aangeven. Als u meerdere vragen heeft of langer tijd dan 10 minuten met de huisarts wilt praten, vraag dan om extra tijd.

    De praktijkondersteuner somatiek voor chronische zorg:

    Zij verzorgt controles in het kader van chronische zorg bij diabetici, mensen met verhoogd risico op hart/vaat problemen en longproblemen.

    De praktijkondersteuner GGZ:

    Zij kan begeleiding geven bij emotionele of psychische problemen. Bij haar kunt u ondermeer terecht met depressieve klachten, werkgerelateerde klachten, rouw- of angstklachten. In enkele gesprekken gaan de praktijkondersteuner en u na wat het probleem is en hoe u de draad weer kunt oppakken. Aan het einde van ieder consult wordt in overleg met u een nieuwe afspraak gemaakt door de praktijkondersteuner.

    Als u bij een terugval de gesprekken weer wilt oppakken, kunt u altijd een afspraak maken via de assistente.

    Maak direct online een afspraak.

    Telefonisch consult

    De huisarts is dagelijks telefonisch bereikbaar tussen 13.30 uur en 14.00 uur (behalve woensdag) op telefoonnummer 0165-56 00 65. Dit spreekuur is bestemd voor korte vragen en opvragen van uitslagen.

    U kunt ook gebruik maken van de functie vraagstellen van het Patiënt Portaal.

    Stel uw vraag direct via Patiënt Portaal

    Huisbezoek

    Het kan voorkomen dat u zo ziek bent dat u niet naar de praktijk kunt komen. In die situatie kunt u telefonisch een huisbezoek van de huisarts aanvragen. Een bezoek aan de praktijk heeft de voorkeur, omdat de huisarts u in de praktijk beter kan onderzoeken. In dat geval kunt u afspreken dat u niet hoeft te wachten in de wachtkamer en meteen geholpen wordt.

    Om goed in te schatten of de visite met voorrang moet gebeuren, zal de assistente u vragen naar de reden van de aanvraag. De huisbezoeken worden aan het eind van de middag gedaan. Voor spoedgevallen kunt u natuurlijk altijd bellen naar onze praktijk.

    E-mailconsult

    Het e-mail consult is er om als extra contactmogelijkheid te dienen tussen de huisarts en u. Realiseert u zich wel dat een email via het openbare internet niet veilig is en dus ook niet de voorkeur verdient.

    U kunt gebruik maken van de functie ‘vraagstellen’ in het Patiënt Portaal. Hiermee komt uw vraag door middel van een beveiligde email automatisch bij de huisarts. Hij zal uw vraag per mail beantwoorden en er wordt een aantekening gemaakt in uw eigen dossier. Deze optie is niet geschikt voor vragen met een spoedeisend karakter.

    Start online een consult

    Controles en behandelingen

    Controles en behandelingen:
    De praktijkassistentes verrichten diverse controles en ondersteunende handelingen, zoals bloed- en urineonderzoek, hechtingen verwijderen, injecties geven en bloeddrukcontrole.

    Kleine chirurgische ingrepen:
    Het beoordelen en verwijderen van moedervlekken, goedaardige huidtumoren, plaatsen van anticonceptie spiraal of staafje, behandeling van ingegroeide teennagels zijn behandelingen die allemaal kunnen worden verricht door de huisarts.

    Alle medische hulp die de de huisarts (of de assistente) uitvoert valt onder de basisverzekering en gaat niet van uw eigen risico af. Dit in tegenstelling tot alle behandelingen in het ziekenhuis. Overleg in dergelijke situaties eerst met de huisarts of hij dit eventueel ook kan doen, dat scheelt u kosten!

    Bekijk onze kleine behandelingen